Zabıta Dairesi Başkanlığı

0262 325 86 25

0262 325 86 25

arifusta@kocaeli.bel.tr

Bilinçli tüketici nasıl olunur

Tarih: 2 Mart, 2015
a a a

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tüketimde bilinçli bir toplum oluşturmak için ortaokullarda eğitim seminerleri vermeye devam ediyor. Toplumun dikkatsiz tüketim alışkanlığı sağlık sorunları meydana getirirken ekonomik olarak da vatandaşlara külfet oluşturuyor. Alınan ürünün salıklı bir şekilde tüketilmesi için vatandaşların dikkat etmesi gereken bazı hususlar bulunuyor. Büyükşehir Belediyesi bu hususları küçük yaşlarda topluma kazandırmak için ortaokullarda Bilinçli Tüketici konulu eğitim seminerleri veriyor.

BROŞÜRLER DAĞITILDI

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı İhtisas Zabıta Şube Müdürlüğü Tüketici Hakları Zabıta Amirliği ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleriyle koordineli olarak verilen seminerlere Kandıra ilçesindeki bulunan ortaokullarda devam edildi. Seminerde ortaokuldaki 5. ve 6. Sınıf öğrencilerine satın aldıkları gıda maddelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi verildi.

Seminerde ürünlerin son kullanma tarihleri, etiket fiyat tarifesi gibi konular ele alındı. Konuyla ilgili öğrencilere broşürler dağıtıldı, görsel videolar izlettirilerek konuların pekişmesi sağlandı.

BİLİNÇLİ TÜKETİM NEDİR

Bilinçli tüketim; bir mal veya hizmeti satın alırken temel gereksinimin ön planda tutulması, satın alınacak mal ve hizmetlerin kaliteli, güvenli, ucuz ve sağlıklı olması için araştırma yapılması, tüketicinin haklarını bilmesi ve savunması, reklamların etkisinde kalarak davranış göstermemesi ve israf yapmaması olarak tanımlanıyor. Öğrencilerin günlük hayatlarında ve alış verişlerinde karşılaşabilecekleri sorunlar, 6502 Sayılı Tüketiciyi Korunması Hakkındaki Kanuna göre hakları ve çözüm yolları konusunda bilgilendirilerek farkındalık oluşturuldu.

725 ÖĞRENCİYE SEMİNER

Seminerlerde 725 öğrenciye eğitim verildi. Tüketici Hakları Zabıta Amirliği Kocaeli genelindeki İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ile birlikte diğer İlçelerimizde de seminerlere devam ediyor. Vatandaşlar Tüketici konularındaki şikâyetlerinde haklarını, yasal çözüm mercilerinin nereler olduğu öğrenmeleri için ALO 153 Zabıta, ALO 175 Tüketici Hatlarından ve en yakın İlçe Zabıta Müdürlüklerini arayarak bilgi alabiliyorlar.

Sizlere en iyi bilgiyi sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız. Anladım