Gölcük Yüzbaşılar kavşağının kirişleri yerlerine konuluyor

Tarih: 17 Şubat, 2019
a a a

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi kentteki ana arterleri akıcı hale getirmek için önemli projeler gerçekleştiriyor. Bu kapsamda D-100 ve D-130’da yeni kavşak çalışmaları yapılarak yollar transit hale getiriliyor. D-130’da çalışma yapan Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı, Gölcük Yüzbaşılar bölgesinde köprülü kavşak uygulaması yapıyor. Çalışma ile bölgede bulunan trafik ışıkları kaldırılarak trafiğin kesintisiz ilerlemesi sağlanacak.

4 AYAĞIN KİRİŞLERİ YERLERİNE KONDU

Çalışmaları devam eden projede, köprünün kiriş montajları yapılmaya başlandı. Kavşak altından geçen dere için yapılan menfezin çalışmaları tamamlandı. Toprakarme işlerinin de yüzde 80’inin tamamlandığı projede 4 köprü ayağının kirişleri yerlerine koyuldu. Haftaya diğer 4 ayağın kirişleri de yerlerine yerleştirildikten sonra beton döküm işleri başlayacak. Güney yan yolda da çalışmalar hummalı şekilde devam ederken yolun tamamlanmasına 150 metre kaldı. Anayol drenajlarının da yapıldığı projede, Deniz Hava Üs Komutanlığı’nın yanına yapılan istinat duvar işine de ekipler devam ediyor.

IŞIKLAR KALKACAK

D-130’daki kavşak projesi tamamlandığında özellikle şehirlerarası taşımacılık yapan araçlar tarafından trafik yoğunluğu oluşturulan bölge rahat bir nefes alacak. Gölcük-2, Değirmendere Köprülü Kavşaklarından sonra Yüzbaşılar kavşağı bölgedeki trafiği transit hale getirecek. Gölcük-2 kavşağından sonra yer alan ve mevcutta trafik ışıklarıyla kontrol edilen Yüzbaşılar Kavşağı köprülü kavşakla rahatlayacak.

DÖNÜŞLER KÖPRÜ ALTINDAN

İzmit -Yalova karayolu (D-130) üzerinde mevcut Değirmendere ve Gölcük-2 kavşakları ile transit geçiş yapan anayol trafiği, projenin tamamlanmasıyla Yüzbaşılar Mevkiinde akış sağlanacak. Proje ile Yüzbaşılar’daki trafik ışıkları ortadan kalkacak. Yalova ve İzmit yönlü dönüşler köprü altındaki dönel kavşaktan yapılacak.

190 METRE KÖPRÜ

Proje kapsamında yaklaşık 190 metre uzunluğunda, 8 açıklıklı öngermeli basit kirişli köprü yapılacak. Kavşak alanında şeffaflık sağlanarak, çevre yerleşimleri, estetik açıdan en az rahatsız edilmek suretiyle köprü altında dönel kavşak ile geri dönüşler için uygun, güvenli alan bırakılması için köprü boyu uzun tutulacak.