Çevre Koruma Şube Müdürlüğü

0262 331 83 91

KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ

Çevre Koruma Şube Müdürlüğü

Büyükşehir´den “Alo Çevre” Hattı: 444 11 41

Tarih: 28 Aralık, 2007
a a a

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, çevre sorunlarından anında haber almak ve zamanında müdahale ile kirliliğe sebebiyet verenler hakkında gerekli işlemleri yapabilmek için “Alo Çevre” hattı kurdu. Önemli bir boşluğu dolduracak olan hatta ulaşabilmek için, 444 11 41 numaralı telefonu çevirmek yeterli.

24 SAAT HİZMETTE
Alo Çevre hattında şikayetler, Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü`nde görevli personel tarafından kayıt altına alınacak. Bu personel resmi ve dini tatiller de dahil olmak üzere 08.30 ile 17.00 saatleri arasında görev yapacak. Belirtilen saatler dışında ise sistem otomatik olarak gelen şikayetleri kayıt altına alacak. Böylece yılın 365 günü, 24 saat boyunca sistemin çalışması sağlanacak.

3 AYRI BÖLÜM

Hattı arayan vatandaşlar “Yetkilerimiz ve çevre ile ilgili bilgilendirme”, “Çevre kirliliği ile ilgili şikayet ve öneriler”, “Şikayet takibi” olmak üzere üç tuş seçeneği ile karşılaşacak. Şikayetler kısmında arayan kişinin karşısına 9 ayrı tuş çıkacak. Katı, tıbbi, tehlikeli atıklar, ambalaj atıkları, geri dönüşüm, gürültü, deniz ve hava kirliliği, hafriyat-moloz ve diğer çevre kirlilikleri tuşlama yoluyla seçilerek şikayetler aktarılacak.

VATANDAŞA BİLGİ VERİLECEK
Alo Çevre hattı ile Çevre Koruma Daire Başkanlığı`na gelen şikayetler, yetkili personel tarafından titizlikle incelendikten sonra görevli ekipler olay mahalline yönlendirilecek. Şikayeti bildiren kişiye daha sonra tekrar telefon edilerek, konuyla ilgili bilgilendirme yapılacak.
Sistem sayesinde hem Kocaeli`nde çevre kirliliği ile mücadele hızlı ve etkin bir şekilde sürdürülecek hem Kocaeli halkının çevre duyarlılığı artırılacak, hem de belediye ile halkın kirlilikle ortak mücadelesi sağlanmış olacak.